Lokaal vs Centraal
Wat kan ik lokaal zelf organiseren?
We snappen dat je ook lokaal wilt blijven ondernemen en geloven in de kracht van lokaal ondernemerschap. Elke vestiging kent zijn eigen doelgroep en speelt daar op in.
Daarom kun je de volgende activiteiten zelf oppakken:
- Lokale business events/braderieën
- Lokale sponsoring
- (Demo)bestickering auto’s
- Advertenties in lokale magazines
- Kleinschalige actiemarketing voor select aantal vestigingen
Twijfel je? Vul dan
hier het algemene contactformulier in. Wij helpen je beslissen of het lokaal of centraal opgepakt wordt.
Hier kun je een event kit aanvragen voor een lokaal evenement.
Welke activiteiten worden centraal opgepakt?
Er zijn activiteiten die we centraal oppakken om met een uniforme uitstraling naar buiten te treden en gebruik te maken van de schaalgrootte. Hier helpen we je dan ook graag mee.
Deze activiteiten worden centraal opgepakt:
- Website & koppelingen
- Doorvertalen van proposities en klantbeloftes
- Doorvertaling van importeurs campagnes (sales & aftersales)
- Introducties nieuwe modellen (doorvertaling importeurs campagnes)
- Opening/sluiting showroom/toevoeging van een nieuw merk (online migratie + klantcontact)
- Instore klanten events
- Landelijke sponsoring & activatie
- Mailings (DM & EDM)
- Online advertising
- Social media
- Daarnaast denken we graag mee wanneer er grote uitdagingen zijn met bijv. grote voorraden/lege werkplaatsen. (10% van voorraad nieuw)
- Signing op vestigingen
- Autoportalen
- Importeur websites toyota.nl/louwman
- Leadopvolging & rapportage/klantcontact
Twijfel je? Vul dan
hier het algemene contactformulier in. Wij helpen je beslissen of het lokaal of centraal opgepakt wordt.
Algemeen
Is er een Louwman powerpoint template beschikbaar?
zeker, die kan je hier vinden:
Welke acties staan er de komende maanden op de planning?
Je kan de up to date marketingplanning per merk hier altijd inzien.
Ik heb een uitdaging met mijn voorraad. Kun je hier een plan voor maken?
Uiteraard helpen we je graag. Om voor je aan de slag te kunnen hebben we een aantal vragen, deze kun je hier vinden. We nemen daarna contact met je op om de vervolgstappen te bespreken.
Ik heb visitekaartjes nodig. Waar kan ik deze bestellen?
Visitekaartjes kun je bestellen bij Edith Eijkman ([email protected]). Je hebt hier wel een bestelformulier voor nodig dat je bij Edith kan opvragen.
Ik wil graag mijn lokale voetbalclub sponsoren. Kan dat?
Je bent vrij om lokale sponsoring zelf in te richten. Uiteraard in goed overleg met de regio directie. Heb je logo’s en lettertypes nodig voor bijvoorbeeld promotiematerialen? Deze kun je hier vinden in de beeldbank.
Wie beheert de autoportals (Gaspedaal, Autotrack, Martkplaats, Toyota.nl etc)
Marketing zorgt ervoor dat de tariefafspraken gemaakt zijn met de portals en je dus auto’s kan plaatsen op een portal. Wil je een nieuwe portal toevoegen vraag dit dan altijd aan via marketing. Heb je vragen over leads of werking van portals kan je bij marketing terecht. Gaat het over de plaatsing van een auto op de portals via Wheeler Delta kan je terecht bij Jean Paul van der Wegen van het team occasions.
Ik heb één van de marketingpakketten aangevraagd, en nu?
De doorlooptijd vanaf aanvraag tot livegang van de campagne is circa 1,5 tot 2 weken. De volgende stappen worden doorlopen:
1. De planning wordt gemaakt, deze ontvang je snel retour
2. Het eerste design wordt opgemaakt
3. Jij stuurt je feedback en akkoord
4. Feedback wordt verwerkt en designs definitief gemaakt
5. Designs worden omgezet naar techniek, zoals bijv. een e-mail
6. De campagne wordt ingesteld en gaat live
7. Voor e-mailverzending ontvang je een werkende test
8. Na afloop ontvang je een rapportage en eventueel verleng advies
Waar kan ik nieuwe demobestickering bestellen?
Demobestickering kun je bestellen bij Edith Eijkman (
[email protected]). Je hebt hier wel een bestelformulier voor nodig dat je bij Edith kan opvragen.
Online Marketing
Hoe komt het dat we met een zoekwoord op SEO op positie 2 staan?
Helaas is het algoritme van Google onvoorspelbaar. Het kan zijn dat Google bij computer a positie 1 geeft en bij computer b positie 2. Vandaar dat we naar gemiddelden over een periode van 4 weken kijken.
Ik zie geen advertenties op Google van Louwman.nl?
Dit kan 3 redenen hebben.
1. Advertenties zijn regio gebonden. Wellicht zit je buiten deze regio. Wanneer dit niet het geval is kan het onderstaande 2 redenen hebben;
2. Je ben aan het internetten via een louwman netwerk. Deze proberen wij zoveel mogelijk te ontsluiten van de advertenties om de data van de klant inzichtelijk te krijgen.
3. Het kan zijn dat het Google algoritme denkt; deze persoon zal onwaarschijnlijk een auto kopen/werkplaats afspraak maken omdat deze persoon al zovaak op een zoekterm heeft gezocht maar geen actie ondernomen.
Mocht je toch denken, er gaat echt iets niet goed. Vul dan gerust het melding formulier in, dan gaan we er natuurlijk naar kijken. Het formulier kun je hier vinden.
Louwman.nl
Hoe lang duurt het voordat een prijswijziging (occasion) zichtbaar is?
Na het verwerken van een prijswijziging in AWD kan het 15-30 minuten duren voordat dit is aangepast op de website.
Verwerking updates aan de website kant:
In de website worden veel onderdelen gecached om deze snel te houden. Als we bij iedere aanpassing de website zouden verversen dan kan er maar weinig gecached worden, wat een minder snelle website tot gevolg heeft. We updaten de database dus iedere 10 minuten zodat de cache tenminste iedere 10 minuten ververst wordt (mits er wijzigingen zijn). Een wijziging neemt dus maximaal 10 minuten in beslag, dit kan dus sneller gaan als de database in de tussentijd geupdate is.
Ik zie iets op louwman.nl wat niet klopt, hoe kan ik dat doorgeven?
Via dit portaal kun je makkelijk issues aan ons doorgeven. Ook als het iets betreft op Google, een portal of één van de dealer/importeur websites. Je kunt je melding hier insturen.
Ik sta nog niet tussen de verkopers van mijn vestiging op louwman.nl, waar kan ik me aanmelden?
Je kunt deze aanvraag zelf doen. Via dit formulier kun je de benodigde gegevens doorgeven, dit komt dan bij de juiste persoon terecht.
Sociale Media
Waarom zijn er geen aparte social pagina’s (meer) per merk?
Er is besloten de aparte social pagina’s per merk offline te halen zodat het marketing team zich kan focussen op het bouwen aan het merk Louwman. Op deze manier kunnen zij het bereik van Louwman universeel vergroten, centraal bouwen aan de Louwman branding en de community. Dit verbetert de vindbaarheid en houdt het werkbaar.
Waarom zijn er nog wel van sociale pagina's van Louwman Mercedes-Benz?
De Mercedes-Benz social pagina’s zijn nog wel online omdat dit een eis is van Daimler, de importeur van Mercedes-Benz.